Doğum borçlanmasıyla erken emeklilik hayali kuran anneleri rahatlatacak düzenlemeye gidildi. Sabah'tan Faruk Erdem'in haberine göre; daha önce en fazla 2 çocuk için yapılabilen doğum borçlanması hakkı 3 çocuğa çıkarıldı. Bu sayede anneler, toplamda 2 bin 160 gün prim kazanarak erken emeklilik hakkı elde edebiliyor. Gerekli şartları yerine getiren anneler için yaş şartı beklemeden EYT'li olma fırsatı da doğuyor.
Doğum borçlanması haklarında yapılan yeni düzenlemeyle birlikte sadece çocuk sayısı artırılmadı, aynı zamanda kapsam da büyütüldü.
Anneler doğum yaptıktan sonra işten ayrı kaldıkları ve adlarına prim ödenmeyen süreleri borçlanabiliyor. Her bir çocuk için 720 gün (2 yıl) prim satın alınabiliyor. En fazla 3 çocuk için borçlanma yapılabilirken, bu da annelere toplamda 6 yıl, yani 2 bin 160 gün prim kazandırıyor.




