İzmir’in Bornova semtinde yer alan Türkan Özilhan Devlet Hastanesi, son zamanlarda yaşanan tahtakurusu problemiyle gündeme geldi. Enfeksiyon riski en yüksek ve çoğunlukla bakıma muhtaç hastaların kaldığı palyatif serviste, yaklaşık 45 gündür süren bu böcek istilası yapılan tüm girişimlere rağmen giderilemedi.
Hastane personeli ve hasta yakınları, özellikle bağışıklık sistemi zayıf bireylerin tedavi gördüğü birimde temizliğin sağlanamamasından ve durumun sağlık riski yaratmasından şikayetçi. Servisteki bu sorun, çalışanlar arasında da huzursuzluğa yol açtı.

Birlik Sağlık-Sen Genel Başkanı Ahmet Doğruyol, konuyla ilgili olarak hastane yönetiminin gerekli adımları atmamakla eleştirerek şu ifadeleri kullandı:
“Bugünün teknolojisiyle, binlerce vatandaşımızın hizmet aldığı bir devlet hastanesinde yaklaşık 1,5 aydır bir böcekten kurtulamamak düşündürücü. ‘Tahtakurusundan nasıl kurtuluruz’ diye internete yazsanız karşınıza onlarca çözüm yolu çıkarken idarenin 1,5 aydan bu yana bir böcekle baş edememesi acı bir gerçek. Tabii pek çok idarecimiz, asli görevleri olan vatandaşlarımıza en iyi sağlık hizmeti verme görevlerini unutarak, siyasilere, siyasi yakınlarına hizmet etmeyi görev edinmelerinin sonucu bugün yaşadığımız liyakatsizlik. Yöneticilere sesleniyorum; üzerinize vazife olmayan işlerle uğraşacağınıza asli görevlerinizi yapın.”





