YKS'nin ardından sınava geç kalan adaylar ve yıllardır uygulanan "15 dakika kuralı" yeniden tartışma konusu oldu. Kamu Denetçiliği Kurumu'nun geçmişte ölçülü davranılması yönündeki tavsiye kararına karşın ÖSYM'nin kuralın esnetilmesine sıcak bakmadığı belirtildi.
ÖSYM'ye göre her aday için fotoğraflı ve tek cevap kâğıdı basılması nedeniyle başka salona geçiş, kimlik ve evrak eşleşmesini zorlaştırıyor. Geç kalan adayların ayrı salona alınmasının, başkası yerine sınava girme gibi usulsüzlüklere de zemin hazırlayabileceği ifade ediliyor.
Kurum değerlendirmesine göre özel salon uygulaması, birbirini tanıyan adayların bilerek geç kalıp aynı salonda toplanmasına ve kopya riskine yol açabilir. Geç kalanlara ayrı sınav yapılması halinde ise soruların eş değerliği sağlanamayacağı için sıralama adaletinin bozulabileceği belirtiliyor.
ÖSYM, zamanında gelen adaylar açısından geç kalanlara ayrıcalık tanındığı algısının oluşabileceğini savunuyor. Kuruma göre sınava alınmamak bir ceza değil, adayın ihmalinin sonucu, milyonlarca kişinin katıldığı sınavda kuralın esnetilmesi ise kaosa yol açabilir.





