Ordu'da son yıllarda alternatif tarım ürünleri arasında öne çıkan maviyemişte hasat sezonu başladı. Altınordu ilçesinde üreticiler ilk ürünlerini toplarken, Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay da hasat yapılan bahçede incelemelerde bulundu.

Kayabaşı Mahallesi'nde üretici Fırat Turan'a ait maviyemiş bahçesinde gerçekleştirilen hasatta, üretim süreci ve yürütülen destekleme çalışmaları değerlendirildi.

FINDIĞA EK GELİR SAĞLIYOR"

Ordu İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay, maviyemiş ve aronya üretiminin kentte her geçen yıl arttığını belirterek, bu ürünlerin fındığın yerine değil, üreticiye ek gelir sağlayan önemli tarımsal faaliyetler arasında yer aldığını söyledi.

Ay, uygun arazilerde maviyemiş ve aronya üretimini desteklediklerini belirterek, "Maviyemiş ve aronya ilimizde uygun arazilerde fındığın yanında ilave gelir getirici faaliyet olarak desteklediğimiz ürün grubunda yer almaktadır. Maviyemiş ve aronya, birim alandan maksimum gelir getiren önemli iki tarımsal üründür. Bu hususta gerek Bakanlığımız kaynakları gerekse yerel kaynaklar kullanılarak birçok proje uyguluyoruz." dedi.

Özge Özacar’dan Dua Lipa açıklaması
Özge Özacar’dan Dua Lipa açıklaması
İçeriği Görüntüle

ÜRETİCİLERE FİDAN VE SULAMA DESTEĞİ

Bayram Ay, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı iş birliğinde yürütülen "Aromatik Bitki Üretiminin Geliştirilmesi Projesi" kapsamında üreticilere önemli destekler sağlandığını ifade etti.

Ay, 2025 yılı içerisinde 9 üreticiye toplam 4 bin 200 maviyemiş fidanı verildiğini ve 14 dekarlık alanda damlama sulama sisteminin kurulduğunu söyledi.

2026 İÇİN YENİ DESTEK PLANI

2026 yılında ise 11 dekarlık alan için toplam 3 bin 300 maviyemiş fidanının üreticilere dağıtılmasının planlandığını belirten Ay, başvuruların ilçe tarım müdürlükleri tarafından alınmaya başlandığını kaydetti.