Avrupa'yı etkisi altına alan sıcak hava dalgası Türkiye'de de sıcaklıkları artıracak. Uzmanlar, özellikle iç ve batı bölgelerde termometrelerin 2-3 derece daha yükseleceğini belirterek vatandaşları uyardı.
Hürriyet'ten Meltem Özgenç'in haberine göre, Avrupa’da birçok ülkeyi etkisi altına alan sıcak hava dalgası Türkiye’de de sıcaklıkların yükselmesine neden olacak. Meteoroloji uzmanlarına göre, Kuzey Afrika kaynaklı sıcak hava sisteminin etkisiyle önümüzdeki bir hafta boyunca özellikle iç ve batı kesimlerde hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerine çıkacak.
Meteoroloji Genel Müdürlüğü Meteoroloji Uzmanı Mehmet Özdemir, bir haftalık tahminlerde Türkiye için risk olmadığını belirterek, "Şu anda Türkiye’nin en yüksek hava sıcaklığı Şanlıurfa 40 derece. İstanbul bugün 30, cuma 31. Ankara bugün 31, cuma 32. İzmir ise bugün 36, cuma 37 derece olacak ama kıyı bölgelerinde hissedilen çok daha fazla olacak." dedi. Özdemir, vatandaşları saat 12.00 ila 16.00 arasında zorunda olmadıkça dışarı çıkmamaları konusunda uyardı.
Boğaziçi Üniversitesi İklim Değişikliği ve Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Murat Türkeş ise son yıllarda bir çok kez yaşandığı gibi Batı Avrupa ve Türkiye’de erken yaz sıcak hava dalgası yaşandığını belirterek şunları söyledi:
“Yaklaşık son 5 günlük dönemde bir kez daha Batı Avrupa’da şiddetle bir sıcak hava dalgası etkili olmaya başladı. Kuzey Afrika’dan (Sahra sıcak hava dalgası) İngiltere’ye kadar geniş bir coğrafyada etkili olmasını sağlayan hava sistemi ‘Omega blokajı’ yüksek basınç sistemi ile bağlantılı. Aynı sistem, büyük olasılıkla yarından başlayarak Türkiye’nin batısında, güney bölgelerde ve iç bölgelerde normalin üzerine çıkmasına neden olacaktır. Yani 2-3 derece daha sıcak olacak. Batı Avrupa’daki kadar kuvvetli değil ama Türkiye’de de artış olacak. Önümüzdeki en az 15 günlük dönemde hava sıcaklıklarının normalden daha sıcak olmasını bekleyebiliriz.”




