İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanvekili Nuri Aslan, Uzunçayır Kavşağı Yaya Üstgeçidi ve Çevre Düzenlemesi açılış töreninde, “Uzunçayır da ulaşım açısından çok kritik bir konumda yer alıyor. D-100 karayolu üzerinde Kadıköy ve Üsküdar ilçelerimizin kesişim noktasında bulunuyor. Burası yaya ve araç trafiğinin çok yoğun olduğu bir bölge. Anadolu Yakası'nın en önemli ulaşım aksları burada buluşuyor. Metro, metrobüs, İETT ulaşım bağlantısı var. Biz İstanbul'a yaptığımız hizmetleri tek tek anlatacağız. Hiçbir aldığımız karardan pişman değiliz.” dedi.
İBB, Anadolu Yakası'nın en yoğun ulaşım noktalarından biri olan Uzunçayır Kavşağı'nda gerçekleştirdiği yaya üst geçidi ve çevre düzenleme çalışmalarını tamamlayarak hizmete açtı. Uzunçayır Kavşağı’ndaki metro, metrobüs ve İETT bağlantılarını sağlayan yaya üst geçidi yenilendi, otopark kapasitesini artırarak bölge modernize edildi. Uzunçayır Kavşağı Yaya Üst Geçidi ve Çevre Düzenlemesi açılış törenine İBB Başkanvekili Nuri Aslan katıldı. Aslan’a Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş, Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağ, İBB Bürokratları ve çok sayıda vatandaş eşlik etti. Programda sırasıyla Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağ, Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ve İBB Başkanvekili Nuri Aslan, sırasıyla birer konuşma yaptı.
Sözlerine İstanbul’un seçilmiş Büyükşehir Belediye Başkanı ve Cumhurbaşkanı Adayı Ekrem İmamoğlu’nun sevgi ve selamlarını ileterek başlayan Aslan, şunları söyledi:
“BÜTÜN BASKILARA RAĞMEN HİÇBİR HİZMETİ AKSATMADAN HİZMETLERİMİZE DEVAM EDİYORUZ”
“2 gün sonra Aşure Günü'nü birlikte idrak edeceğiz. Aşure Günü ve içinde bulunduğumuz mübarek Ramazan ayı bize, hiçbir haksızlığın karşısında boyun eğmemeyi öğütlüyor; Hüseyin'in duruşunu bize öğütlüyor. Bugün de bin türlü haksızlıklara ve hukuksuzluklara karşı mücadele ediyoruz ve karşı karşıyayız. Daha üç gün önce Adalar Belediye Başkanımız Ali Ercan Akpolat, meclis üyelerimiz, Adalar Belediyemizin bürokratları tutuklandı. Yol arkadaşlarımız aylardır hukuksuz biçimde tutuklu. Bugün Şile Belediyesi'ne yeni bir operasyon düzenlenmiş; birçok arkadaşımız, çalışma arkadaşımız gözaltındalar. Bizler bir gün adliyedeyiz, bir gün emniyet önündeyiz ve tüm bu mücadelenin içinde hizmetlerimize devam ediyoruz. Bütün baskılara ve durdurmalara rağmen hiçbir hizmeti aksatmadan hizmetlerimize devam ediyoruz. Çünkü biz, hizmeti ibadet sayanlardanız. Çünkü bizler Cumhuriyet'in evlatlarıyız. Bizim milletimiz bu Cumhuriyet bugüne gelene kadar çok badireler atlattı, yine atlatacak; yine bu karanlıktan çıkacağız. Hep birlikte, birliğimiz ve beraberliğimizle bu süreçleri atlatacağız. Bizim milletimize olan inancımız ve güvencimiz tamdır. Asla ama asla ne kendimizden ne birbirimizden ne de ülkemizden umudumuzu kesmeyeceğiz.Buradan tekrar söylüyoruz: Biz Cumhuriyet'in çocukları olarak bu Cumhuriyet'e sahip çıkacağız ve asla bu ülkeden umudumuzu kesmeyeceğiz. Karanlık öyle veya böyle, içimizdeki aydınlıkla aydınlanacak. Kendini karanlığa teslim edenler ya aydınlanacak ya da yolumuzun önünden çekilecek
“BU MİLLETİN YOKSULLUĞUNU BİZ BİTİRECEĞİZ”
İstanbul bugün 16 milyon yurttaşımızın yaşadığı, dünyanın en büyük metropollerinden birisi. Açıkça söylemek gerekir ki İstanbul'a bu kadar nüfusu biz getirmedik. Biraz önce Mesut Kösedağı Başkanımızın söylediği Fikirtepe'yi biz ortaya atmadık, biz yapmadık. Düzensiz göç ve kayıt dışı nüfusa biz yol açmadık. 50-100 katlı kulelere, imarları biz vermedik. Koca koca AVM'leri; trafiği, ulaştırmayı düşünmeden bu şehrin kalbine biz dikmedik. Kentin en ücra alanlarını; altyapıyı, ulaşımı hesaba katmadan imara biz açmadık. Ama bu sorunların karşısında da ‘Biz yapmadık’ diyerek kenara çekilecek de değiliz. Yurttaşımızın problemi, halkımızın problemi, İstanbul'umuzun problemi ve ülkemizin problemi tam da bizim problemimizdir ve bu problemleri çözmek bizim boynumuzun borcudur. Biz Ahmet'i suçlayarak, Mehmet'e iftira atarak kenara çekilenlerden değiliz. Cumhuriyet'in eksiği varsa bizimdir, bu milletin yoksulluğu varsa bizimdir. Biz kimseye, ‘Bu ülkeyi 25 yıl siz yönettiniz, dolayısıyla bu yoksulluğun müsebbibi sizsiniz’ demiyoruz. Bizim söylediğimiz, ‘Bu milletin yoksulluğunu biz bitireceğiz’ diyoruz. ‘Kimse kendisini bu ülkede yalnız hissetmesin.’diyoruz. ‘Bu ülkede Cumhuriyet var, Cumhuriyet'in çocukları var, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün çizdiği yolda yürüyen evlatları var’ diyoruz.
“BİZİM OLDUĞUMUZ YERDE ADALETSİZLİK OLMAZ”
2019'dan sonra Ekrem Başkanımız öncülüğünde elimizi taşın altına koyduk. Trafiği rahatlatmak adına çok önemli adımlar attık. Raylı sistemlerde rekorlar kırdık. İstanbul, dünyada aynı anda en çok metro inşaat eden kent oldu. Kaç tane aynı anda metro inşaatı yapıyordu İstanbul? 10. 2019'da kaç tane yapıyordu? İnşaatı devam eden metro inşaatı sıfır. Çünkü 2017'de Kadir Topbaş Bey, Kadir abi istifa ettirildikten sonra gelen belediye başkanı, yazıyla bütün projeleri durdurmuştu. Kim devam ettirdi? Kim İstanbul'un trafiğine nefes aldırmak için, İstanbulluya nefes aldırmak için mücadele etti? İstanbullunun helal oylarıyla seçilmiş tabii ki de Ekrem İmamoğlu. Ve üç kez Ekrem İmamoğlu'nu halkın helal oylarıyla seçen bu millete şükranlarımı buradan tekrar ifade etmek istiyorum. Elhamdülillah bizim evimize, sandığımıza haram oy, haram lokma girmez. Biz alnı açık, başı dik insanlarız. Verilemeyecek hiçbir hesabımız yok. Bizim olduğumuz yerde adaletsizlik olmaz, bizim olduğumuz yerde eş dost ahbap kayrılmaz, bizim olduğumuz yerde yoldaş yolda yalnız bırakılmaz, bizim olduğumuz yerde emanet, ehli gelene kadar sahip çıkılır. 2019 öncesinde sadece İstanbul'da 160 metro istasyonu varken, yani 30 yılda 160 metro istasyonu yapılmışken; Ekrem İmamoğlu, yol arkadaşları ve bizler tam 7 yılda 80 tane daha metro istasyonu yapıp istasyon sayımızı 240'a çıkardık.
“İSTANBUL'U AFETE HAZIRLAMAKTAN VAZGEÇMEYECEĞİZ”
Deniz ulaşımının payını artırdık, yeni hatlar ve seferler açtık. 11 yeni hat açarak hat sayısını 32'ye çıkardık. Meydan düzenlemelerimizle, otopark yatırımlarımızla, üst geçit, kavşak ve köprü inşaatlarımızla gerek duyulan bölgelerde trafiği rahatlattık. 2019'dan bugüne dek 47 adet yol ve kavşak yapımını tamamladık. Köprü güçlendirmelerinde 19, yaya ve üst geçit güçlendirmelerinde 84, heyelan önlemede 71 projeyi hayata geçirdik. Soru çok basit: Bugün bizim çocuklarımız –Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün geleceğini emanet ettiği Cumhuriyet'in çocukları– karne aldılar. Hayal kurun; çocuğunuz okula gidiyor ve Allah göstermesin deprem oldu ve okul çöktü. Ve üst geçitler yıkılmış, köprüler yıkılmış, arama kurtarma ekipleri ulaşılamıyor ve sizin çocuğunuzu kurtaramıyor. İşte Ekrem İmamoğlu, yol arkadaşları ve bizler asla buna müsaade etmeyeceğiz. Şu an trafik sıkışıklığı yaşıyor olabilirsiniz; ne yapalım? 60 yıl önce yapılmış olsa da o köprülerin güçlendirmesini de yapacağız, afete dayanıklı hale de getireceğiz. Ne kadar trafik yoğunluğundan dolayı millet bize kızsa da yarın afet anında o yolları açık tutmak için her türlü şikayeti gönlümüzde kabul edeceğiz ama asla hizmetten vazgeçmeyeceğiz. Asla köprülerin güçlendirilmesinden, İstanbul'u afete hazırlamaktan vazgeçmeyeceğiz. Çünkü biz hizmeti ibadet sayıyoruz. İbadetten bizi kimse alıkoyamaz. Elhamdülillah bu ülkeye de İslam'a da Kur'ana da İslam'ın sancağına da Ehlibeyt'e de hizmet etmek bizim birinci görevimizdir. İslam'ın korunacağı yer Türkiye'dir, İstanbul'udur. İstanbul'dur asıl olan. İstanbul'a sahip çıkmak her Türkiye yurttaşının birinci görevidir.
“İSTANBUL'DA CUMHURİYET'İN ÇOCUKLARI GÖREV BAŞINDA; BİR KISMI SİLİVRİ'DE, BİR KISMI BURADA”
İşte biz de bu inançla, Ekrem İmamoğlu'nun arkadaşları olarak onun vizyonuna sahip çıkıyor, onun projelerini tek tek hayata geçiriyoruz. Uzunçayır da ulaşım açısından çok kritik bir konumda yer alıyor. D-100 karayolu üzerinde Kadıköy ve Üsküdar ilçelerimizin kesişim noktasında bulunuyor. Burası yaya ve araç trafiğinin çok yoğun olduğu bir bölge. Anadolu Yakası'nın en önemli ulaşım aksları burada buluşuyor. Metro, metrobüs, İETT ulaşım bağlantısı var. Biz İstanbul'a yaptığımız hizmetleri tek tek anlatacağız. Hiçbir aldığımız karardan pişman değiliz. İstanbul için ne yapsak azdır. Bu açıdan her gün çok sayıda hemşerimizin faydalandığı bu alanı da düzenlemek çok büyük önem taşıyordu. Allah'a bin şükür olsun ki yaptık. Uzunçayır Kavşağı üzerinde metro, metrobüs ve İETT ulaşım bağlantısı sağlayan mevcut yaya üst geçidi, engelli ulaşımına uygun hale getirildi. İstanbul'da Cumhuriyet'in çocukları görev başında; bir kısmı Silivri'de, bir kısmı burada. Öyle veya böyle, İstanbul'u erişilebilir hale getireceğiz. Her yurttaş İstanbul'da eşit yaşayacak, eşit hizmet alacak. İşte engelli yurttaşlarımız, yani toplumumuzun %8'i de aynen engelsiz yurttaşlarımız gibi eşit hizmet alacak. Yani neymiş? Erişilebilir İstanbul kelimesini biz çıkardık, herkes kullanıyor. Yaşam Vadisi’ni biz ortaya attık, Millet Bahçesi olarak herkes kullanıyor. Kent Lokantası"nı milletin hizmetine biz sunduk, Şehir Lokantaları diye herkes açıyor.
“BU ÜLKEDEKİ BÜTÜN SORUNLARI ÇÖZECEK AKIL DA KADRO DA VİZYON DA VİCDAN DA AHLAK DA BİZDE VAR”
Şimdi; 240 metre uzunluğunda, 8 metre genişliğinde, iki tane asansörü bulunan, engelli erişimine uygun bir yaya üst geçidi yaparak buradaki sorunu çözdüysek, bu ülkedeki bütün sorunları çözecek akıl da kadro da vizyon da vicdan da ahlak da bizde var. Biz aynaya baktığımızda, baktığımız surattan utanmayanlarız. Herkes kendine baksın. Yan yollarda yaptığımız düzenlemeler ile İETT araçlarımız için peron alanları oluşturduk. Kadıköy Meydanı'nda bulunan İETT otobüslerinin bu alana gelmesiyle Kadıköy Meydanı'ndaki yoğunluğun da önüne geçmiş bulunuyoruz. Kamera sistemleri ve aydınlatma altyapısıyla bu alanı daha güvenilir ve daha konforlu bir hale getirdik.. Kim İstanbul'a hizmet etmişse; Bedrettin Dalan'ından Ahmet İsvan'ına, Nurettin Sözen'ine, Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'dan Ekrem İmamoğlu'na, Ali Müfit Gürtuna'sına; o genel sekreterden bu genel sekretere, o daire başkanından bu müdüre kimin emeği varsa Cenab-ı Allah ondan razı olsun.
“UZUNÇAYIR DÜZENLEMESİNİN TÜM HEMŞEHRİLERİMİZİN HAYATINI KOLAYLAŞTIRMASINI DİLİYORUM”
Aktarma merkezi olarak kullanılan bu bölgedeki mevcut otoparkın kapasitesini de 175'ten 228'e çıkardık, %30 kapasite artışı sağladık. Şuraya bakar mısınız ya? Şu Türklerin, Türkiye'deki mühendislerin yaptığına bakar mısınız? Ben gurur duymayacağım da bir Cumhuriyet çocuğu olarak bu Cumhuriyet'in mühendisleriyle kim duyacak? Ben bir yurttaş olarak hem üniversitelerimize hem de bu çocukları doğuran analara çok teşekkür ediyorum. O annelerin ellerinden öpüyorum, saygıyla ve hürmetle onları tebrik ediyorum. Bu güzel eserin hayata geçmesinde emeği olan tüm çalışma arkadaşlarıma yürekten teşekkür ediyorum. En büyük teşekkürü tabii ki bugün yaşayan İstanbul'un en büyük muhafızı Ekrem İmamoğlu'na, diğer İstanbul muhafızlarına; Arif Gürkan Alpay'ına, Gürkan Akgün'üne, diğer bütün içeride adını sayamadığım onlarca arkadaşımıza; daha önceki Genel Sekreterimiz Can Akın Çağlar'a, bugünkü Genel Sekreterimiz Volkan Demir Bey'e ve de tabii ki Genel Sekreter Yardımcılarımıza, Daire Başkanlarımıza, Üsküdar Belediye Başkanımıza, Kadıköy Belediye Başkanımıza... Fikir veren, akıl veren, destekleyen, katkıda bulunan herkese minnetlerimi ve şükranlarımı sunuyorum. Uzunçayır düzenlemesinin tüm hemşerilerimizin hayatını kolaylaştırmasını diliyorum.”
Protokol konuşmalarının ardından kurdele kesilerek alanın açılışı yapıldı. Daha sonra graffiti alanına geçen Aslan ve beraberindekiler, İBB’de sanat yönetmeni olarak çalışan Orkun Burak Çatalkaya’nın İstanbul temalı “Umut burada” graffitisini tamamladı.
Kadıköy ilçesinde 240 metre uzunluğunda 8 metre genişliğinde yaya üstgeçidi, çevre düzenlemesi, İSPARK ve İETT otobüs alanları düzenleme inşaatı gerçekleştirildi. Anadolu Yakasında, D-100 Karayolu üzerinde Kadıköy ve Üsküdar İlçelerinin kesişim noktasında yaya ve araç trafiğinin çok yoğun olduğu bir bölge olan Uzunçayır Kavşağı İstanbul Anadolu Yakasının en önemli ulaşım akslarının (Metro, Metrobüs, Avrasya Tüneli Bağlantı Yolu) kesişim noktası. Bölgedeki çalışmalar kapsamanda; 240 m uzunluğunda 8 metre genişliğinde 2 adet asansörden oluşan, engelli erişimine uygun yaya üst geçit imalatı yapıldı. Halihazırda bölgede bulunan, metro-metrobüs ve İETT ulaşım bağlantısını sağlayan mevcut yaya üst geçidin bu yoğunluğu karşılayamaması ve engelli İSPARK erişimine uygun olmaması sebebiyle kesintisiz, konforlu ulaşım sağlayacak, engelli erişimine uygun olan yeni yaya üst geçit çalışmaları tamamlandı.
Kuzey ve güney yan yollarda yapılan düzenlemeler ile İETT için peron alanları oluşturulmuş, peronlarda imalatları tamamlanan kamera sistemleri ve aydınlatma altyapısı ile bölge daha güvenli ve konforlu hale getirildi. Kadıköy Meydanda bulunan İETT otobüslerinin bu alana gelmesi ile Kadıköy Meydandaki yoğunluğunda önüne geçilmiş olacak. Aktarma merkezi olarak kullanılan bölgedeki mevcut otopark kapasitesi 175’ten 228’e çıkartılarak yüzde 30’luk bir kapasite artışı sağlandı.
YEŞİL ALANLAR VE SOSYAL DONATILAR YENİLENDİ
Çevre düzenleme çalışmaları kapsamında 7 bin 500 metrekare çim alan ve 2 bin metrekare bitki alanı olmak üzere toplam 9 bin 500 metrekarelik peyzaj düzenlemesi gerçekleştirildi. Vatandaşlar tarafından yoğun olarak kullanılan mescit de yenilenerek daha modern ve kullanışlı hale getirildi. Böylece Uzunçayır Kavşağı yalnızca ulaşım altyapısıyla değil, çevresel düzenlemeleriyle de çağdaş bir görünüme kavuştu.