İktidara yakınlığıyla bilinen Yeni Şafak, ekonomi yönetiminin vergi uygulamalarını manşetine taşıdı. Gazete, döviz alım-satımından elde edilen kazançların vergilendirilmemesinin ekonomide dengesizlik yarattığını savundu.
Yeni Şafak'ın manşetten verdiği "Vergisiz döviz kazancı ekonomiyi felç ediyor" haberinde, ''Dövizde yüklü miktarlarda sık sık al-sat yaparak gelir elde edenlerden vergi alınmaması spekülasyonu artırarak kur oynaklığına yol açıyor. Bu da sermayeyi üretim yerine ranta yöneltiyor ve enflasyon sarmalını besleyerek faiz indirimlerinin önünü tıkıyor'' denildi.
''Kanun var ama uygulama yok'' ara başlığı atılan haberde, şu ifadeler yer aldı:
''Gelir Vergisi Kanunu’nun 75, 80 ve 82’nci maddeleri; döviz alım-satımı, kur farkı ile döviz faizinden elde edilen kazançların vergilendirilmesini açıkça hükme bağlıyor. Anayasa’nın 73’üncü maddesindeki “Herkes mali gücüne göre vergi öder” ilkesine rağmen, uygulamada gerçek kişilerin döviz kazançları görmezden geliniyor. Şirketler döviz gelirleri üzerinden yüzde 25 kurumlar vergisi öderken, bireysel hesaplardaki yüklü miktardaki kazançlardan vergi alınmıyor. Uzmanlar, yasa hükümlerinin fiilen uygulanmamasının basit bir idari hata değil, vergi adaletini zedeleyen ciddi bir uygulama boşluğu olduğuna dikkat çekiyor.''