Ankara Tabip Odası, sağlık meslek örgütlerinin yıllardır dile getirdiği muayene süresinin 20 dakikaya çıkarılması talebinin NATO Zirvesi'nde yapılmak istenmesine tepki gösterdi. “NATO için değil, halk için sağlık” diyen ATO, bu yönde kalıcı adımlar atılmasını istedi.

Sağlık meslek örgütlerinin yıllardır diye getirdiği "muayene süreleri 20 dakika olmalı" söylemine kulak tıkayan siyasiler, Ankara’da 7-8 Temmuz’da yapılacak NATO Zirvesi öncesinde kamu hastanelerinde randevu sayılarını azalttı ve muayene sürelerini 20 dakikaya çıkardı.

Yunus Emre Vakfı'nda 250 bin TL’lik iş için 4,9 milyon TL’lik fatura
Yunus Emre Vakfı'nda 250 bin TL’lik iş için 4,9 milyon TL’lik fatura
İçeriği Görüntüle

Ankara Tabip Odası, yıllardır talep ettikleri düzenlemenin yalnızca zirve günleriyle sınırlı tutulmasına tepki göstererek, "NATO için değil, halk için sağlık" dedi.

Odada düzenlenen basın toplantısında konuşan ATO Başkanı Dr. Hulusi Sabri Dokuzoğuz, Türk Tabipleri Birliği (TTB) ve Ankara Tabip Odası (ATO) olarak uzun yıllardır devlet Hastanelerinde hastalara ayrılan 5 dakikalık muayene sürelerinin; bir hastanın yakınmalarının dinlenmesi, muayenesinin yapılması, daha önceki verilerinin incelenmesi, tetkiklerinin yorumlanması ve tedavisine karar verilebilmesi için asla yeterli bir süre olamayacağının, her bir hastaya yeterli süre ayrılması gerektiğinin mücadelesini verdiklerini söyledi. Dokuzoğuz "Üstelik randevusu olmaksızın başvuran hastalara da aradan poliklinik hizmeti verilmesi konusunda meslektaşlarımıza baskı yaratıldığının bilgisi dahilindeyiz. Bu mücadelemiz hasta yoğunluğu, kapatılan devlet hastanelerinde verilen sağlık hizmetlerinin Şehir Hastaneleri tarafından karşılanamaması, basamaklandırılamayan sağlık hizmet sunumu gibi her biri ile mücadelemizi sürdürdüğümüz gerekçeler nedeni ile çözümsüz kalmış, hasta hekim ilişkisi dakikalar içinde gerçekleşen kısa diyaloglara, gereksiz yinelenen tetkik istemlerine, tedavi olamayan hastaların tekrar tekrar poliklinik başvuruları yapmalarına sebep olmaktadır" dedi.

Hekimlerin ve hastaların yıllardır dile getirdiği talebin ancak NATO zirvesi nedeniyle hayata geçirilmesinin kabul edilemez olduğunu belirten Dokuzoğuz, şöyle devam etti:

"Hastalarımıza 20 dakika ayırmak istiyoruz' taleplerimizi duymayanlar, bu ülkenin hekimlerine ve sağlık emekçilerine kulaklarını tıkayanlar, şimdi bir savaş örgütü için bu düzenlemeyi yapıyor. 20 dakikalık muayene süresi sağlıklı bir toplum yolunda, bilimin ve mesleki gerekliliklerin ortaya koyduğu temel bir ihtiyaçtır; siyasi imtiyaz konusu yapılamaz. Dünya Sağlık Örgütü tarafından da belirtildiği üzere, nitelikli sağlık hizmeti; hastanın öyküsünün alınabildiği, muayenenin yapılabildiği, tanı ve tedavi sürecinin birlikte değerlendirilebildiği yeterli bir zamanı gerektirir. Dünyada sürdürülebilir barışın önündeki en büyük engellerden biri olan NATO zirvesinin bu düzenlemeye sebep olabilmesi bunun mümkün ve gerekli olduğunun da kanıtıdır. Aksi durumda Sağlık Bakanlığı’nın halkın hastanelere erişimini kısıtlayan bu uygulamayı hastaların ve hekimlerin aleyhine bir uygulama olarak planlamadığından eminiz. Her hastaya yeterli süre, yurtta barış dünyada barış."