Ankara'da taban maaş hakkı için direnen özel sektör öğretmenleri ile mülakat sistemine tepki gösteren öğretmenler, 13 gündür sürdürdükleri açlık grevini noktaladı. Yaptıkları ortak açıklamada aydın, akademisyen ve sanatçıların çağrıları üzerine eyleme ara verdiklerini belirten öğretmenler, mücadelenin farklı illerde sürdürüleceğini duyurdu.

Karne günü bıçaklanan çocuktan acı haber
Karne günü bıçaklanan çocuktan acı haber
İçeriği Görüntüle

Öğretmenler kamuoyuna yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

"Kamuoyunun ve kamuoyunun temsiliyetini üstlenmiş aydın, akademisyen ve sanatçı dostlarımızın çağrısına karşılık vererek Ankara'daki direnişimize ara veriyor, açlık grevimizi sonlandırıyoruz. Mücadelemiz, illerde farklı biçimlerde, büyük bir motivasyon ve enerjiyle devam edecektir."

NE OLMUŞTU?

Haklarını aramak için Ankara’ya gelen ve hak arayışları sırasında polis müdahalesiyle karşılaşan özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenler "Bizi açlığa mahkum eden politikaları elimizin tersiyle itiyoruz! Yoksulluğu, güvencesizliği iliklerimize kadar yaşıyoruz biz! Sizin öğretmenlere reva gördüğünüz iki lokma yemeği reddediyoruz! Sözler tutulana, eğitim komisyonu toplanana, o masa kurulana kadar açlık grevindeyiz" ifadeleriyle geçtiğimiz günlerde açlık grevi başlamıştı.

Açlık grevindeki öğretmenlere 154 imzalı ortak çağrı
Açlık grevindeki öğretmenlere 154 imzalı ortak çağrı
İçeriği Görüntüle