Türkiye Kadın Millî Basketbol Takımı, FIBA 2026 Dünya Kupası Elemeleri kapsamında aldığı sonuçlarla finallere katılmayı garantiledi. İstanbul’un ev sahipliği yaptığı C Grubu’nda son maçlar oynanırken, kritik gelişme Japonya cephesinden geldi.

JAPONYA’DAN FARKLI GALİBİYET

İstanbul’daki Basketbol Gelişim Merkezi’nde oynanan günün ilk karşılaşmasında Japonya Kadın Basketbol Takımı, Arjantin Kadın Basketbol Takımı’nı 83-39 gibi farklı bir skorla mağlup etti.

MİLLİLER SAHAYA ÇIKMADAN TURU GEÇTİ

Bu sonucun ardından grupta iki galibiyeti bulunan Türkiye’nin ilk dört içinde yer alması kesinleşti. Böylece ay-yıldızlı ekip, son maçını oynamadan 2026 Dünya Kupası biletini cebine koydu.

Milliler, gruptaki son karşılaşmasında Macaristan Kadın Basketbol Takımı ile saat 20.30’da karşı karşıya gelecek.

HEDEF BERLİN

İrtibata geçildi: Beşiktaş'ın son bombası Fenerbahçe'den
İrtibata geçildi: Beşiktaş'ın son bombası Fenerbahçe'den
İçeriği Görüntüle

Türkiye, 4-13 Eylül tarihleri arasında Berlin’de düzenlenecek FIBA Kadınlar Basketbol Dünya Kupası 2026’nda mücadele etme hakkı elde etti.

TARİHTE ÜÇÜNCÜ KEZ

Ay-yıldızlılar, bu başarıyla birlikte Dünya Kupası finallerine tarihinde üçüncü kez katılacak. Türkiye daha önce 2014 yılında ev sahipliği yaptığı turnuvada dördüncü olmuş, 2018’de ise organizasyonu 10. sırada tamamlamıştı.